Ексклюзивний дистриб’ютор в Україні
ТМ зареєстрована в Україні

Стандарт ECOCERT для натуральної та органічної косметики

З кожним днем в світі все більшої популярності і значущості набувають натуральність, екологічність, органічність. Кожному з нас ці поняття особливо важливі - адже це наше здоров'я, а отже і якість всього нашого Життя! 

Ми всі намагаємося приділяти особливу увагу продуктам харчування, а якщо говорити про догляд за шкірою обличчя і тіла, яка косметика дійсно є органічною і натуральною, а яка тільки маскується під таку, вдалим маркетингом і менеджментом? Чи знаєте Ви, що саме міститься в косметичних засобах, які постійно взаємодіють з Вашою шкірою: натуральні дари Природи або токсичні хімічні сполуки? Яку косметику дійсно можна назвати натуральною, органічної? На ці питання вичерпну відповідь дають сертифікати якості ECOCERT   

У світі існує багато різних стандартів і безліч компаній, які відповідають за їх видачу компаніям-виробникам. Компанія «ECOCERT» (ЕКОСЕРТ) відрізняється найжорсткішими стандартами по сертифікації органічної та натуральної продукції ці стандарти використовуються для проведення інспекцій на основі технічних критеріїв:

  • органічна і натуральна косметика;
  • органічний і екологічний текстиль;
  • природні засоби для чищення;
  • природні фарби і покриття для картин;
  • природні і органічні домашні (для ароматизації приміщень) парфуми;
  • екологічне і органічне СПА;
  • екологічність сировини;
  • EFT (Ecocert Fair Trade) - справедлива торгівля органічними продуктами;
  • Eve® - екологічні зелені насадження;
  • включення, придатні для використання в органічному сільському господарстві (добрив, фітосанітарних продуктів і т. п.);
  • екологічно чисте виробництво водоростей і їх обробка (спіруліна, харчові добавки). 

ECOCERT (ЕКОСЕРТ) є органом сертифікації та інспекції, створений у Франції в 1991 році агрономами, які розуміють необхідність в розробці екологічно чистих продуктів сільського господарства і визнання тих, хто прихильний до цього способу виробництва.
З моменту його створення ECOCERT спеціалізується на сертифікації органічної сільськогосподарської продукції. З 1991 року компанія сприяла розширенню органічного сільського господарства, допомагаючи скласти французькі та європейські стандарти якості. Завоювавши довіру і професіоналів і споживачів, ECOCERT (ЕКОСЕРТ) стала еталоном в області органічної сертифікації по всьому світу! 

З самого початку ECOCERT була незалежною компанією, яка до цього дня залишилася вірною своїм переконанням. У відповідності зі своєю прихильністю до органічного сільського господарства, ECOCERT вирішила створити свою технічну експертизу, щоб використовувати її в підтримку навколишнього середовища, розвиток власних специфікацій для інспекції та сертифікації продукції, систем і послуг. 

Зобов'язання компанії
У 1997 році ECOCERT була однією з перших французьких компаній, яка створила свій головний офіс в біокліматичній будівлі і наполягають на використанні паперу лише з вторинної сировини! Компанія планує посилити свою прихильність, щорічно намітивши сміливі цілі, щоб зменшити негативний вплив на навколишнє середовище. ECOCERT також заохочує визнання відповідальних практик в області косметики, текстилю, зелених насаджень і т.п. ECOCERT зобов'язується сприяти екологічній та соціально-відповідальній діяльності. 

ECOCERT (ЕКОСЕРТ) - це компанія, яка повністю поділяє розуміння, що Земля і Природа - це ресурс, який ми позичили у своїх дітей! 

Природоохоронні заходи компанії ECOCERT: відповідальна закупівельна політика. Вибір сервіс - провайдерів і постачальників, в більшості випадків відбувається на основі екологічних і громадських критеріїв, наприклад, перероблений папір, ISO 14001 принтери, вибір органічних продуктів для внутрішніх і зовнішніх потреб, постачальників екологічно виготовленої електроенергії, екологічно чистих продуктів чистки і т.п. 

Комунікації і CO2
Інформаційні матеріали вибираються на основі їх впливу на навколишнє середовище. Наприклад, стенди, які використовуються на виставках вуглецево - нейтральні за допомогою участі в компенсації викидів вуглецю програми Ян Артюс Бертран Фонду. 

Сортування відходів на користь некомерційних організацій
У 2009 році ECOCERT вирішили організувати сортування відходів і утилізації в головному офісі, використовуючи послуги компанії «Easytri». Картриджі і тонери повертають на користь французької ліги проти раку; акумулятори, пластикові ковпачки та пробки на користь асоціації Bouchons d'Amour (збір і переробка пластикових пляшкових кришок для інвалідів і дітей на Мадагаскарі). 

Мережа затверджених представництв
Ця мережа була створена в 2009 році для безперебійної роботи всієї компанії. Кожне представництво має затверджені природоохоронні заходи, затверджені в головному офісі у Франції.
Завершення оцінки вуглецю, з двома цілями:
Скорочення викидів вуглецю:
ECOCERT планує скоротити свої викиди CO2 і робить кроки, щоб зосередити персонал на цій меті:
- заохочення співробітників використовувати альтернативні види транспорту (віддавати перевагу еко-водінню, велосипеду і т.д.);
- регулярна внутрішня інформації про екологічні заходи, які можуть бути прийняті;
- моніторинг викидів, пов'язаних з діловими поїздками.
Вуглецевий залік: щоб компенсувати деякі зі своїх викидів, ECOCERT створив партнерство з французької некомерційною організацією «Arbre et Paysage 32», яка діє в підтримку агро-лісо-меліорації і особливо живих насаджень. ECOCERT зобов'язалася компенсувати 40% своїх викидів у Франції, що прирівнюється до посадки близько 1000 дерев. Близько 50 співробітників з ECOCERT з головного офісу залишилися на фермі, посадити 800 дерев. В цілому, 459 тонн CO2 в кінцевому підсумку буде знешкоджено! Організаційна структура ECOCERT в світі ECOCERT розробила власну міжнародну мережу, у всіх країнах, регіональний підхід і місцеве управління забезпечує перевірку продукції та простежуваності. Весь персонал проходить стажування згідно всіх внутрішніх вимог і процедур ECOCERT. По всьому світу налічується 23 офіси та філії в більш ніж 80 країнах світу, і вони розташовані:
Європа: Німеччина, Португалія, Румунія, Сербія, Іспанія і Туреччина.
Африка: Буркіна-Фасо, Мадагаскар, Марокко, ПАР і Туніс.
Азія: Китай, Індія, Японія і Південна Корея.
Південна Америка: Бразилія, Колумбія, Еквадор.

Канада і Сполучені Штати. 

Сертифікати якості ECOCERT для косметичної продукції є тільки 2-х видів: натуральна косметика, органічна косметика. Якщо продукція має право називатися такою, то зображення логотипів можна знайти на упаковці продукції, також на упаковці обов'язково вказується % натуральних і % органічних компонентів входять до складу! Сертифікат на таку продукцію виглядає так. 

Тільки в цьому випадку виробник і всі продавці мають право говорити про виняткову натуральність і органічність всього товару! 

Правда, буває ще й так, що виробник використовує лише деякі інгредієнти сертифіковані ECOCERT! Звичайно, це теж дуже добре і важливо, але в цьому випадку ні виробник, ні весь ланцюжок наступних продавців не має права заявляти «ми - органічна продукція з сертифікацією ECOCERT». Не дозволяйте себе обманювати - перевіряйте !!! 

Сьогодні на інтернет просторах мало не кожен другий кричить про натуральність і органічності, хтось навіть запевняє і стверджує, що пропонована ними продукція є винятковою натуральності тому як інгредієнти зібрані в чистих регіонах шляхом органічного землеробства десь під Запоріжжям ... Але як можна вважати ці регіони чистими? З їхнім виробничим потенціалом і викидами в атмосферу, воду і землю? Який процес взагалі можна називати «органічне землеробство»? (Про це ми поговоримо пізніше, в наступній статті). В основному все це спекуляції на популярних трендах «екології життя» як такої. Ми всі дуже любимо нашу країну, нашу Україну, але, давайте подивимося правді в очі: хіба залишилися у нас «чисті» території після Чорнобиля? Хіба хтось, на державному рівні, глобально, робив щось для їх очищення? Хіба є у нас організація, яка займається видачею, тестуванням інгредієнтів на всіх етапах (починаючи від території вирощування і закінчуючи готовою продукцією, її упаковкою) з неймовірно високими вимогами до натуральної продукції, організації, якій ми б з Вами довіряли? Хіба є у нас заводи і машинне обладнання на них, високих стандартів якості, з виробництва косметичної продукції? На мій превеликий жаль, у нас всього цього немає, поки що. Обману такого роду дуже багато і, багато хто, на жаль, в це вірять. 

Які ж стандартів повинні дотримуватися виробники натуральної та органічної продукції? Виконання, яких стандартів визнається на міжнародному рівні, в усьому світі? Більш ніж вичерпно, дає відповідь на це питання стандарт якості ECOCERT. Стандарт для натуральної та органічної продукції прописаний на 40 аркушах тексту, таблиць з точно зазначеними деталями по будь-якому питанню! 

Основи стандарту ECOCERT (ЕКОСЕРТ) для натуральної та органічної продукції 

ОСНОВИ СТАНДАРТУ
Стандарт був розроблений:
- в партнерстві з професіоналами косметичної галузі, які прагнуть сприяти ноу-хау, і як на вигідних аспектах використовувати речовини натурального походження з повагою до довкілля та споживача;
- у співпраці з незалежними експертами;
- в зв'язку з європейськими організаціями (зокрема, німецькими та англійськими), щоб поділитися своїми думками та закласти основи для загального регулювання;
- відповідно до Загального положення, пов'язаним з косметичною продукцією в Європі, який описує, зокрема, вимоги пов'язані зі здоров'ям людини і безпекою косметичної продукції.  

ОБЛАСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ
Косметичні продукти, що відносяться до косметики;
Продукти, які мають характеристики природного походження і органічного процесу виробництва;
Стандарти, які можуть бути застосовані без шкоди для Європейських співтовариств
ECOCERT включає в себе дуже широкий спектр понять і правил починаючи від первинної підготовки, обробки, збору, території вирощування сировини і закінчуючи готовою продукцією, упаковкою і її маркуванням, а також транспортуванням, температурним режимом на всіх етапах і т.д. на 40 згаданих раніше сторінках. 

Давайте зупинимося на самому основному - вимогам до готової косметичної продукції.
1. Інгредієнти натурального походження:
а) інгредієнти рослинного походження дозволяються, якщо їх виробництво і збір відбувався в їх природному середовищі існування і не створює деградацію ландшафту і дисбаланс екосистеми;
b) інгредієнти морського походження - критерії прийнятності ідентичні тим, що і для рослинних. Інгредієнти рослин, вирощені під рівнем моря або в незасолених ділянках водних поверхонь вважаються морськими. Такі як водорості;
c) тваринного походження - дозволені, якщо їх використання не спричинить негативний вплив на природний баланс. Інгредієнти не можуть бути причиною стресу, болю від смерті і повинні вироблятися в організмі тварин природним чином;
d) синтетичні інгредієнти. Таким вважається будь-який інгредієнт, повністю або частково отриманий шляхом нафтохімічної переробки. Вони не можуть входити до складу продукту сертифікованим стандартом ECOCERT.
2. Правила, що застосовуються до певних типів інгредієнтів:
a) водний екстракт (гідролати, відвари, гідро спиртові екстракти, гідро гліцерин екстракти) буде вважатися на 100% органічним (або рослинного походження) якщо відношення висушеного рослини / кінцевий екстракт буде більше 5% (всі косметичні засоби «AVA Laboratorium» мають сертифікат якості ECOCERT, використовують в основі органічну лавандова воду!);
b) масляні мацерати -% органічних маслянистих мацерат розраховується завдяки кількості органічних інгредієнтів спочатку введених;
c) біотехнологічно оброблювані інгредієнти, - з дією бактерій або ферментів. Цей субстрат не повинен бути ГМО-походження.
3. Вода розглядається як мінеральна речовина. Як такий, вона не може бути органічною, тому вода, яка може бути використаною в косметичній промисловості: джерельна, отримана шляхом осмосу, дистильована, морська.
4. Кількість інгредієнтів природного походження в готовому продукті натуральної та органічної косметики мінімум 95%.
5. Кількість інгредієнтів природного походження в готовому продукті натуральній косметиці мінімум 50%.
6. Кількість інгредієнтів органічного походження в готовому продукті натуральної та органічної косметики мінімум 10%.
7. Кількість інгредієнтів органічного походження в готовому продукті натуральної косметики мінімум 5%. 

Для наочності ці дані можна представити в таблиці: 

Види сертифікатів ECOCERT (ЕКОСЕРТ) для готової косметичної продукції

 

Σ% інгредієнтів натурального походження
> 95%
Тобто Σ% синтетичних інгредієнтів <5%

 

Натуральна косметика

Σ% Органічних рослинних інгредієнтів і інгредієнтів рослинного походження > 50%

Σ% натуральних рослинних інгредієнтів і інгредієнтів рослинного походження > 50%

 

Σ% сертифікованих органічних інгредієнтів> 5%

 

Натуральна і органічна косметика

 

Σ% Органічних рослинних інгредієнтів і інгредієнтів рослинного походження> 95%

Σ% натуральних рослинних інгредієнтів і інгредієнтів рослинного походження> 95%

 

Σ% сертифікованих органічних інгредієнтів > 5%

 

 

8. Якість інгредієнтів:
a) всі інгредієнти повинні бути не забруднені;
b) готовий продукт або його інгредієнт не повинні бути пропущені через іонізуючі промені (альфа -, бета -, гамма -, рентгенівські);
c) інгредієнти не можуть бути отриманими з процесів з використанням реагенту, ГМО;
d) заборонені будь-які випробування на тваринах в будь-якому з процесів.
9. Рівень споживаної енергії при процесі виробництва повинен бути низьким.
10. Упаковка продукції повинна бути з поновлюваних ресурсів. Упаковка, яка призводить до смерті тварин (шкіра, шовк і т.д.) заборонена!
11. У процесі очищення обладнання, різних поверхонь повинні бути використані тільки натуральні і органічні засоби для чищення. Крім того, якщо інгредієнти або готова косметика не зберігається на піддоні або так, щоб уникати контакту з підлогою, - чистячі засоби для чищення підлоги повинні бути також натуральними.
12. Система контролю ECOCERT:
a) перевірка якості інгредієнтів натурального і органічного походження, а саме: рахунки-фактури, накладні, етикетки, крім того сертифікат відповідності режиму органічного виробництва;
b) перевірка постачальників інгредієнтів: чи не було здійснено перепакування, договір про купівлю-продаж, пред'явлення свідоцтва про відповідність органічного процесу виробництва;
c) зразок кожної партії сертифікованої готової продукції (в тому числі сировини) повинен зберігатися протягом усього терміну придатності продукту, в достатній кількості, щоб можливо було зробити його тести на відповідність органічної та натуральної продукції.
d) відстеження та управління технологічними процесами, а також доступність всього бухгалтерського обліку для перевірки аудитора;
e) компанія-виробник повинна мати систему управління, яка дозволяє проводити перевірки і, зокрема, контроль відповідності: інгредієнтів і постачальників, субпідрядників і пов'язаних з ними продуктів, засобів для чищення та дезінфікуючих засобів, комерційних і технічних документи;
f) компанія-виробник зобов'язана створити ряд заходів з умовами їх внутрішнього контролю щодо всіх залишків продукції, - вони повинні бути спрямовані на захист навколишнього середовища;
g) компанія-виробник зобов'язана розробити план щодо поліпшення енергетичного менеджменту, метою якої є використання відновлюваних джерел електроенергії.
Тільки великі компанії зі справжніми цінностями Природи і Гармонії можуть собі «дозволити» випускати продукцію, що відповідає вимогам ECOCERT! Одна з цих компаній - «AVA Laboratorium», єдиний виробник натуральної та органічної косметичної продукції на території всієї Польщі!

З квітня 2014 року косметику від «AVA Laboratorium» з сертифікатами якості ECOCERT можна купити і в Україні в салонах краси Вашого міста та інтернет-магазинах. З гордістю представляємо і рекомендуємо дійсно органічну косметику, представлену в 3-х лініях по догляду за обличчям і тілом для домашнього та професійного догляду: БІО-відновлення шкіри обличчя і ЕКО-скраби для тіла!
Будьте здорові і красиві разом з косметикою «AVA Laboratorium»!
У статті використані офіційні матеріали компанії «ECOCERT»

З повагою,
директор

Кравченко Надія 
  • Стандарт ECOCERT для натуральної та органічної косметики